Pozycjonowanie Sklepów Internetowych

Kiedy tworzy się własny sklep internetowy, nie wystarczy pomyśleć wyłącznie o atrakcyjnych cenach oferowanych produktów, ich wysokiej jakości oraz szerokiej ofercie produktów. Oczywiście, jest to ważne, ale wyłącznie dzięki dobremu asortymentowi, sklep internetowy nie wybije się spośród ogromnej masy konkurencji, z jaką przyjdzie mu stoczyć walkę o każdego pojedynczego klienta. Szczególnie istotne jest wypozycjonowanie sklepu, które różni się od pozycjonowania zwykłej strony internetowej – czym dokładnie?

Na czym polega pozycjonowanie sklepu online?

  • zadbanie o wysokiej jakości content marketing

  • optymalizacja techniczna

  • optymalizacja współczynnika konwersji (czyli zwiększanie tzw. klikalności)

  • optymalizacja użyetczności sklepu

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie sklepu internetowego?

Sklep internetowy ogólnie jest trudniej wypozycjonować niż zwykłą stronę internetową. Jest to związane z wielością oferowanych produktów, a także, w zależności od branży w której działa nasza firma, od ilości i jakości konkurencji. Pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od zwykłego pozycjonowania celem do zrealizowania oraz liczbą zadań do wykonania. Celem w tym przypadku nie jest znalezienie się w top10, tylko pozyskanie sprzedaży. Pozycjonowanie to tak naprawdę jest inwestycja, która zwróci się nie tylko poprzez zwiększenie rozpoznawalności marki, świadomości wśród konsumentów, ale również poprzez zwiększenie wskaźnika sprzedaży, co powinno być najważniejsze i co przyniesie najbardziej wymierne korzyści.

Gdzie dokonywane jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych może odbywać się na każdej z wymienionych platform sprzedażowych:

  • PrestaShop

  • Shoper

  • Comarch

  • Shopify

  • a takze na wielu innych

Jaka jest cena pozycjonowania w wyszukiwarce Google?

Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, ale czynnikiem, który mógłby wydawać się kluczowy jest branża w jakiej działamy, jej specyfika, a także z kim uczestniczymy w biegu i kogo chcemy prześcignąć – w branży specjalistycznej będzie zdecydowanie mniejsza konkurencja (porównaj np. pozycjonowanie sklepu z papeterią a sklepu z odzieżą).

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *